Infrastrukturbyggnad
1 augusti 2023 08:15
Vägen till Skellefteå Airport – så är läget på byggplatsen
20 juni 2023 19:00
Husägare rasar – efter Trafikverkets besked om inlösen
30 maj 2023 08:00
Sista etappen byggs om på Burträskvägen
15 maj 2023 14:55
Planchef tog ställning i känslig samisk fråga
20 april 2023 08:00
Borrar 30 meter ner till urberget – så ska bron hålla i 120 år
19 april 2023 07:00
Tvisten om pålbryggan som kommunen måste betala
18 april 2023 17:00
Missen i anbudet – så gick den till: ”Håller konsulten ansvarig”
22 mars 2023 18:00
Vägbelysning släcks ner i fem byar
24 februari 2023 19:20
Snart är halva budgeten förbrukad i brobygget
24 januari 2023 14:47
Förhandlingar klara om förseningen av Karlgårdsbron: Så gick det med hotet om böter
19 januari 2023 17:00
Entreprenören erkänner: Karlgårdsbron blir försenad • Kan drabbas av vite • ”De vill inte betala något extra”
27 december 2022 11:07
NY KARTA: Så ska Norrbotniabanan dras upp till Skellefteå – se detaljerade sträckan för 27 mil långa järnvägskorridoren
22 december 2022 06:00
Fortsatt ombyggnad av E4 – hopp om högre standard närmare Skellefteå: ”Satsar mer än lågbudgetlösningen”
15 november 2022 21:00
Skellefteå kommun går 14 miljoner back – verksamheten bekostas med skattepengar
8 november 2022 07:00
Mikael Bengtsson Gigantiskt slöseri att inte underhålla infrastruktur
20 oktober 2022 07:00
Nu kommer nya gatlyset till byarna – efter många års väntan: ”Jag är överlycklig” • Så fungerar det med nya lamporna
9 oktober 2022 19:00
Arbetet på Karlgårdsbron är igång: ”Snart jobbar vi på bred front över hela älven” • Då beräknas bygget vara klart
8 oktober 2022 07:00
Mikael Bengtsson Okej, då var vi igång med pajkastningen igen
19 september 2022 21:00
Vad lyfte mobilkranarna som stod mitt på Burträskvägen? • Här är svaret
17 september 2022 09:00