Det ena är skrivet med klubben och sträcker sig över de sex kommande åren. Det andra handlar om arenanamnet och sträcker sig över de tio kommande åren.
– Vi är väldigt nöjda med namnet på arenan. Det speglar vilka vi är och vad vi står för, säger Billing.
Avtalet på arenan ger även synergieffekter för Konståkningsklubben och SK Lejon, som också är hyresgäster i anläggningen.
Vad innebär det här för verksamheten?
– Framförallt ger det oss en arbetsro. Sedan är det viktigt att poängtera att det här ger ett stöd till hela föreningen, vilket även inkluderar dam-, junior– och ungdomsverksamheten. Det är lätt att tro att allt bara handlar om a-laget, men så är inte fallet.
När det gäller damsidan finns dessutom en klausul inskriven.
– Om damerna tar sig upp i SDHL, kommer klausulen att träda i kraft.
Skellefteå Kraft kommenterar samarbetet så här:
– Skellefteå Kraft ser en god utväxling genom vårt sponsorskap och arenanamnet. Vi hoppas också att vår sponsring ger en fortsatt god utveckling av damhockeyn, säger Joachim Nordin, VD och koncernchef, Skellefteå Kraft.
Hur stort värde avtalet har vill inte Billing avslöja.
– Det är bättre än de tidigare avtalen, avlöjar han.
AIK vilar på fyra intäktsben, Centrala avtal (som delas med övriga SHL-lag), egna avtal, publikaffären och restaurangverksamheten.
– De är relativt jämnt fördelade, säger Billing.