Liknande biljettläge för Skellefteå AIK

Den gångna SHL-säsongen sålde Skellefteå AIK 2 100 årskort. "Läget är ungefär detsamma i år", säger marknadschefen Håkan Billing.

AIK hade ett publiksnitt på 4 642 förra säsongen. Nu hoppas man att trenden vänder uppåt igen.

AIK hade ett publiksnitt på 4 642 förra säsongen. Nu hoppas man att trenden vänder uppåt igen.

Foto: Foto: Arvid Marklund

Sport2018-09-12 06:45
AIK hade ett publiksnitt på 4 642 förra säsongen. Nu hoppas man att trenden vänder uppåt igen.
AIK hade ett publiksnitt på 4 642 förra säsongen. Nu hoppas man att trenden vänder uppåt igen.

På lördags startar SHL och för AIK väntar hemmamatch mot Rögle, klockan 18.00.

– En förändring till i år är att vi kommer ha betydligt fler matcher 18.00 på lördagar. Det för att folk ska ha dagarna fria samtidigt som det ska passa bättre för de som jobbar inom handeln. Vi är rätt säkra på att det kommer innebära mer publik på de matcherna, säger Billing.

Det sker även förändringar på vardagarna då det generellt är svårare att locka folk till arenan.

– Till vissa av matcherna på tisdagar och torsdagar kommer vi sänka priset på vissa sektioner. Det är första gången vi prova det.

Sett till årskorten är antal sålda till ståplats i skrivande stund på samma nivå som förra säsongen. På sittplats är det något färre.

– Vi sålde totalt 2 100 årskort förra säsongen och just nu är det cirka 2 000 sålda. Men eftersom vi säljer en hel del sista veckan innan SHL och även någon vecka efter premiären så kommer vi nog upp på samma nivå som förra säsongen, säger Billing.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!