Umebo anmäler bageri för tårta

Fikasugna beställde paret en prinsesstårta på ett Umeåbageri. Men innan tårtkalaset drog i gång hade det blivit protester då paret och bageriet var oense om hur mycket grädden i tårtan var värd, rapporterar
.

Foto: TT

Umeå2018-10-26 21:30
undefined

Efter tårtköpet har mannen i paret gjort en anmälan till ARN, Allmänna reklamationsnämnden. I anmälan beskriver han att hans fru beställt tårtan på bageriets hemsida dagen innan. På hemsidan stod priset på tårtan och information om att den gick att få laktosfri, vilket frun ska ha fyllt i att hon ville ha.

När frun senare hämtade tårtan på bageriet dagen därpå ska man vid betalningen ha sagt att hon skulle betala hundra kronor mer än det pris hon fått på orderbekräftelsen.

”De sade att laktosfri grädde är dyrare och därför kostar en sådan tårta 100 kronor mer”, skriver hennes man i anmälan till ARN.

Enligt Umeåparet framgick det ingenstans på bageriets hemsida att en laktosfri tårta skulle kosta mer än en vanlig. Då det vid tillfället bara var några timmar kvar till dess att tårtan skulle serveras såg frun det inte som något alternativ att avstå köpet. Så under protester betalade hon för marsipantårtan och gick därifrån, enligt anmälan.

Efter tårtätandet vill nu mannen att ARN beslutar att bageriet gjorde fel som inte på hemsidan informerade om att en laktosfri tårta kostar mer än en vanlig. Han kräver att bageriet ska betala tillbaka de hundra kronor som paret fick betala utöver det avtalade priset som stod i orderbekräftelsen.

Evelina Lindfors//Västerbottens-Kuriren

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om