Skellefteföretag tävlar i DI-pitch

Under onsdagen deltar Skellefteföretaget Once Upon och pitchar sin affärsidé i DI Digital Startup Tour som nu når Luleå.

Once Upon, bolaget som Lina Andersson grundade och är vd för, deltar i dag i en pitch i Luleå anordnad av Dagens Industri.

Once Upon, bolaget som Lina Andersson grundade och är vd för, deltar i dag i en pitch i Luleå anordnad av Dagens Industri.

Foto: Foto: Mattias Rådström

Skellefteå2018-10-03 09:55
Once Upon, bolaget som Lina Andersson grundade och är vd för, deltar i dag i en pitch i Luleå anordnad av Dagens Industri.
Once Upon, bolaget som Lina Andersson grundade och är vd för, deltar i dag i en pitch i Luleå anordnad av Dagens Industri.

Det berättar Affärer i Norr.

De övriga som är uttagna till pitchen är Exeri, Luleå, Future Ordering Sweden, Luleå, Spotin, Luleå, Team Tools Sweden, Boden, och 3eflow, Luleå.

Utöver tävlingen så talar bland andra Josefin Landgård, som medgrundade Kry, och Olov Renberg, Luleåbolaget Behaviosec, vilket drog in 140 miljoner kronor i riskkapital i en nylig runda.

Tredje turnén

Di Digital Startup Tour är för tredje året i rad ute i landet och söker nästa stora techsuccé. Vinnarna i deltävlingarna går till en final i Stockholm den 28 november.

Once Upon var ursprungligen en produktavknoppning från North Kingdom. Bolagets grundare och vd Lina Anderssons affärsidé bygger på en app där privatpersoner gör egna fotoböcker direkt i mobilen. Appen lanserades på sommaren 2017.

Partnerinvest och Treac-koncernen berättade i maj i år att de skulle investera fem miljoner kronor i bolaget och i under sommaren flaggade både nöjesprofilen Sofia Lundberg Andersson och idrottsprofilen Hanna Marklund för att de också blivit delägare.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!