Det skriver Skellefteå kommun i ett pressmeddelande.
Presentkortet släpptes 2014 som en riktad satsning för att stärka centrumhandeln. Då var det stora hotet en växande externhandel. Idag är förutsättningarna annorlunda och all fysisk handel runt i hela kommunen behöver stärkas.
– Detta besked är mycket efterlängtat och efterfrågat. Presentkortet är en tydlig medlemsnytta och vi ser fram emot att kunna erbjuda det lokala presentkortet till våra medlemmar utanför stadskärnan. Vi ser också fram emot att få välkomna nya medlemmar, säger Maria Rautio, centrumledare på Visit Skellefteå i pressmeddelandet.
Det är tillsammans med leverantören CBS City som man äntligen fått fram en lösning.
Senare i år hoppas Visit Skellefteå även kunna erbjuda en digital variant av presentkortet. Då kommer man som konsument enkelt kunna lägga in presentkortet i mobilen.
– Vi vill kunna erbjuda både och, säger Maria Broman, vd på Visit Skellefteå.