Det är Servicescore som nu för åttonde året genomfört undersökningar gällande hur nöjda svenskarna är med den service de får inom en rad olika tjänstebranscher.
I klassen ”Energi” har Skellefteå Kraft fått det högsta omdömet alla år sedan starten 2012.
– Det här är en utmärkelse som alla medarbetare ska känna sig delaktig i och jag är otroligt glad över att vara en del av ett så hängivet och engagerat gäng som alltid sätter kunden i fokus, säger Patrik Grantås, affärsområdeschef Marknad på Skellefteå Kraft i ett pressmeddelande.
Fler ärenden
En rekordvarm och nederbördfattig sommar 2018 bidrog till att elpriset i Sverige höjdes under andra halvan av 2018.
– Vi har sett en tydlig ökning av antalet ärenden till kundserviceavdelningen under det gångna året än tidigare år. En klar majoritet av dessa rör frågor om just elpriset. Att vi trots ökat antal ärenden har så nöjda kunder att vi får ta emot denna utmärkelse även i år värmer därför lite extra, säger Sanna Lundström, avdelningschef Kundutveckling på Skellefteå Kraft.
I undersökningen har över 3300 svenskar fått svara på servicerelaterade frågor om företagens generella service och i vilken utsträckning företagen erbjuder service över förväntan. Kundernas röster avgör vilket företag som vinner.
De nominerade i kategorin Energi 2019 var: Eon, Skellefteå Kraft och Telge Energi.