– Vi har goda förhoppningar om att så kommer att vara fallet även kommande månader, säger Gold Town Games vd Pär Hultgren i ett pressmeddelande.
I februari uppgick omsättningen till 1,4 miljoner kronor. Ett par dagar med försäljningsrekord noterades under de Olympiska Vinterspelen.
Totalt har 98 900 iOS- och Androidanvändare installerat WHM under februari . Av dessa är 44 600 från Nordamerika och de resterande i huvudsak från Europa, där Sverige och Tyskland med 9 300 respektive 11 600 ligger i topp. I Ryssland har 6 050 användare installerat spelet. Av de totalt 98 900 installationerna var 21 400 av dem organiska och kostnaden för marknadsföring uppgick till ungefär 450 000 kronor.
– Både antalet nedladdningar och kostnaden för de nya användarna är positiva. Vi tror att ett rikare spel med fler funktioner i spelet så som den utlovade Social League, som nu går in i ett skede av intern testning, kommer att bidra till ökad retention. Med de positiva februarisiffrorna som grund har vi ökat och intensifierat marknadsföringen av WHM under mars månad, avslutar Pär Hultgren.