Peter Westermark tar nu vid som vd efter Åsa Stocksén på kommunikationsbyrån Henson i Skellefteå som fyller 20 år. Åsa fortsätter som kundansvarig och delägare. Sedan 2005 har Henson vuxit från två medarbetare till att i dag vara 28, jämnt fördelade mellan Skellefteå och Umeå.
Fanny Lövbom har jobbat på Henson i tre år som kommunikationsstrateg. Nu kliver hon in i ägargruppen, som även består av Mikael Pettersson, Peter Westermark, Fredrik Forsmark, Emma Zimdahl och Åsa Stocksén.
Peter Westermark har arbetat på Henson sedan 2008.
– Vi gillar den riktning vi har stakat ut och den kompetens vi har samlat på byrån. Med utgångspunkt i nära och starka samarbeten kan vi hjälpa många typer av kunder och lösa många slags utmaningar, säger Peter Westermark i ett pressmeddelande.
Åsa Stocksén beskriver förändringarna i ledningen och ägargruppen som en naturlig utveckling:
– Det känns som rätt tid. Jag och Peter har arbetat tillsammans under många år och kommer att fortsätta med det, nu i delvis nya roller, kommenterar hon.
Bygget av Bolidens elektrolysverk på Rönnskär går nu in i fas två. I den första fasen hade NCC order för cirka 700 miljoner kronor. I den andra fasen har de också en stor roll och ska utföra betongarbeten, taktäckning, golvgjutning och ledningsdragning i mark, och även omfattande smidesarbeten. Det handlar under andra kvartalet i år om order för 160 miljoner kronor.
– NCC har kunnat bidra redan från start med vår expertis inom anläggning och industribyggnader i nära samarbete med Boliden. Nu ser vi fram emot att ta nästa steg i återuppbyggnaden av elektrolysverket efter det intensiva första året, säger Niklas Sparw, affärsområdeschef NCC Building Sweden i ett pressmeddelande.
De ny ordrarna är jämnt fördelat inom affärsområdena NCC Infrastructure och NCC Building Sweden vilka utför arbetet tillsammans.
Byrån GRIT, med rötterna i Skellefteå, har fått ett nytt nationellt uppdrag. De leder mediastrategin bakom MedMera Banks största rikskampanj hittills – ”Mänskliga reaktioner”. Den speglar vardagens bankfrustrationer med humor och igenkänning.
– Vårt uppdrag är att se till att varje investerad krona ger både räckvidd och mätbara affärsresultat, kommenterar Ludwig Olofsson, strateg och partner på GRIT i ett pressmeddelande.
– Vi vänder irritationen till ett leende och visar samtidigt att det finns ett enklare alternativ, säger Gustav Österman kundansvarig på The ROMI Agency som utformat kampanjen.