Mugghållare trasig – anmäler till ARN

Mugghållaren i bilen har inte fungerat sedan inköpet. Nu anmäler en Skelleftebo en bilfirma till ARN, Allmänna reklamationsnämnden.

Interiör i en Volvo XC90, med en mugghållare längst ner i höger hörn.

Interiör i en Volvo XC90, med en mugghållare längst ner i höger hörn.

Foto: FREDRIK SANDBERG / TT

Skellefteå2018-03-06 16:30
Interiör i en Volvo XC90, med en mugghållare längst ner i höger hörn.
Interiör i en Volvo XC90, med en mugghållare längst ner i höger hörn.

Under hösten 2017 köpte en Skelleftebo en Volvo på en bilfirma i Stockholmstrakten. Men några månader senare anmälde köparen firman till ARN.

Detta eftersom en mugghållare i bilens främre mittkonsoll är trasig.

”Detta har varit ett fel sedan bilen köptes. Locket öppnades av min sambo i samband med provkörning och dryck inhandlades. Sedan blev locket aldrig stängt förrän min sambo var hemma med bilen och jag testade stänga loppet och det fungerade inte” skriver anmälaren till ARN.

Anmälaren har varit i kontakt med bilfirman, som enligt anmälan har sagt att felet inte är något som faller under en trafiksäkerhetsgaranti och att firman därmed inte ersätter kostnad för reparation.

Skelleftebon vill att bilfirman ska stå för kostnaden att åtgärda felet.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om