– Vi ser tydliga tendenser att det är både enklare och billigare att köpa nya användare nu när hockeysäsongen har startat i Europa och Nordamerika. På intäktssidan har vi fortsatt en del att hämta igen efter sommaren då antalet dagliga användare minskade, säger Gold Town Games vd Pär Hultgren i ett pressmeddelande.
Under sommaren mattas intresset för mobilspel generellt.
– Det är första gången bolaget upplever hockeyns lågsäsong sedan WHM lanserades globalt. Vi samlar kontinuerligt på oss användardata och den är av yttersta vikt då den bidrar med värdefull kunskap för framtida utveckling av våra produkter. Datan hjälper oss att välja och fokusera på förbättringsområden som bäst rustar produkten för lågsäsong samt hur vi ska maximera under högsäsong, fortsätter Pär Hultgren.
Det är fortsatt framförallt Sverige och Schweiz som är de starkaste nationella marknaderna med avseende på hur länge användarna stannar i spelet och hur mycket de spenderar.
Gold Town Games fortsätter sin soft launch av sportmanagerspelet World Football Manager, WFM i Sydafrika.
– Vi förväntar oss mycket av World Football Manager och arbetar med tillförsikt på att göra spelet bättre och bättre för varje dag som går. När användardatan uppnår de mål vi satt kommer WFM lanseras på ytterligare minst en marknad, avslutar Pär Hultgren.