Helikopter nominerat till fint designpris

Helikopter, med kontor bland annat i Skellefteå, har nominerats i Svenska Designpriset, nu i kategorin Grafisk Identitet med bidraget Studio Acusticum.

Sara Stenman, Art director Helikopter Brand Design (t v), Roger Norén, Konserthuschef Studio Acusticum, AnnaCarin Johansson, producent Studio Acusticum, Mats Långström, vd Helikopter Brand Design, Andreas Thunholm, Projektledare, Helikopter Brand Design, har alla jobbat med bidraget som nu nominerats till Svenska Designpriset.

Sara Stenman, Art director Helikopter Brand Design (t v), Roger Norén, Konserthuschef Studio Acusticum, AnnaCarin Johansson, producent Studio Acusticum, Mats Långström, vd Helikopter Brand Design, Andreas Thunholm, Projektledare, Helikopter Brand Design, har alla jobbat med bidraget som nu nominerats till Svenska Designpriset.

Foto: Jonathan Eriksson

Skellefteå2019-09-09 15:02
undefined
Sara Stenman, Art director Helikopter Brand Design (t v), Roger Norén, Konserthuschef Studio Acusticum, AnnaCarin Johansson, producent Studio Acusticum, Mats Långström, vd Helikopter Brand Design, Andreas Thunholm, Projektledare, Helikopter Brand Design, har alla jobbat med bidraget som nu nominerats till Svenska Designpriset.

Det är femte gången som kommunikationsbyrån nomineras till priset.

– Jättekul att vi fortsätter vara med och leverera i den nationella konkurrensen, säger den strategiska designbyråns vd Mats Långström.

Svenska Designpriset är en tävling i design som är öppen för alla som arbetar med grafisk design, formgivning och liknande kreativa områden.

Alla kontoren

I arbetet med Studio Acusticums varumärkesstrategi och grafiska identitet har bolaget nyttjat resurser från alla fyra kontor – Skellefteå, Luleå, Piteå och Falun – en framgångsfaktor enligt Mats Långström.

Helikopter Brand Design har tidigare år nominerats för sina arbeten med Jordbruksverket, Haparandaoperan, Destination Jokkmokk samt designhotellet Kust Hotell & Spa.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!