Här förbereds Skellefteås största pop-up store

Just nu pågår arbetet med det som blir Skellefteås hittills största pop-up store.

I förra veckan började Claes Svensson på Utterströms arbetet med att ställa i ordning den pop-up store som företaget nu ska ha showroom i på Solbacken.

I förra veckan började Claes Svensson på Utterströms arbetet med att ställa i ordning den pop-up store som företaget nu ska ha showroom i på Solbacken.

Foto: Lars Andersson

Skellefteå2020-02-03 09:47
undefined
I förra veckan började Claes Svensson på Utterströms arbetet med att ställa i ordning den pop-up store som företaget nu ska ha showroom i på Solbacken.

Det är Utterströms som kommer att öppna ett ”Showroom Norrland” i de lokaler som lågpriskedjan MM, Mycket mer för pengarna, hade sin verksamhet fram till senhösten.

– Den här idén föddes efter Fiskefesten i april i fjol som hölls på Norrvalla, säger Claes Svensson på Utterströms.

Bra läge

Han berättar att firman hade 30 ekipage där då, men att det ändå återstod en hel del båtar att visa.

– Vi såg läget för den lokal vi kommer att använda nu som optimal.

Totalt kommer Utterströms att ha sitt showroom på 2400 kvadratmeter och de siktar på att 70 båtar på plats.

Upptagningsområde

– Det gör att det här blir en av Sveriges största båtutställningar. Vi hopps på att kunna locka folk från Ö-vik och norrut. Vi tror att man kan åka en bit för en sådan här grej.

Utterströms Showroom öppnar i mitten av mars och håller öppet i drygt tre månader.

Claes dröm är att kunna återkomma och göra det till en årlig satsning.

– Det gäller då att hitta en bra finansiell lösning. Lokaler är inte billiga.

Claes Svensson, Utterströms:

Vi hopps på att kunna locka folk från Ö-vik och norrut.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!