Feng shui-kampanjen nådde kommunfullmäktige

Skellefteå Krafts senaste marknadsföringskampanj ledde till diskussion i kommunfullmäktige.

Samhälle och välfärd2015-10-20 14:36

Kampanjen som på ett humoristiskt sätt skulle koppla till alternativ energi har varit debatterad, och är nu helt stängd.

Men debatten kom ändå upp till följd av två frågor, av vardera Andreas Westerberg (FP) och Andreas Löwenhöök (M).

På plats fanns Skellefteå Krafts ordförande Alf Marklund (S) för att svara på en del direkta frågor från Löwenhöök.

– Ledningen har valt att stänga ner kampanjen, och när vi har nästa styrelsemöte ska vi få mera information, sade Alf Marklund.

Han instämde i att kaosmagi, kristallterapi och feng shui inte är förenligt med den kommunala kompetensen. Men han ansåg ändå att kampanjen är förenlig med kommunens värdegrund.

Alf Marklund slog fast att det finns styrdokument för Skellefteå Krafts marknadsföring, och att man inte får marknadsföra "Vad som helst".

Anderas Löwenhöök uppmanade honom att gå vidare med frågan i bolagsstyrelsen.

– Så att liknande misstag inte ska göras igen, sade Andreas Löwenhöök.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!