Tele 15 svarar på kritiken

”Våra säljare ska alltid vara mycket tydliga med att de ringer från Tele 15”.

Not Found2013-11-20 23:59

Det uppger Dennis Karlsson, Tele 15.

I ett mejl skriver han att företaget har som mål att svara på alla frågor inom 48 timmar, men att det på grund av hög belastning tagit längre tid under en period.

Tycker han då att det är rimligt att Kjell Lundquist måste betala fakturan trots att han inte har fått något för pengarna? Det är en sak som Tele 15 ska undersöka närmare.

– Finns det rimliga eller godtagbara skäl till att kreditera fakturan till förmån för kunden har vi givetvis möjlighet att göra det, uppger Dennis Karlsson.

De senaste åren har det dykt upp många fall där äldre människor på landsbygden känt sig lurade att teckna abonnemang hos olika leverantörer. Sedan har de inte kunnat åberopa ångerrätten, eftersom de har skogsfastigheter och därmed räknas som företagare.

Dennis Karlsson förnekar att det är en grupp som Tele 15 riktar in sig på:

– Vi köper upp adressmaterial ifrån en underleverantör och kontaktar företag ifrån olika branscher utan någon särskild inriktning.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om