I november besökte han Stockholm tillsammans med sin tjej. Vid ett tillfälle tog han en kort taxiresa, knappt tre kilometer, för att ta sig till deras hotell.
Han trodde att taxiresan kostade 320 kronor, men några veckor senare såg han att företaget hade dragit hela 3 200 kronor.
”När jag ringde bolaget så fick jag till svar att min tjej kräkts i bilen, men då jag berättade att min sambo redan var på hotellet och att jag åkt själv så ändrade han sin historia till att det var jag som kräkts. När jag sa att det var en absurd anklagelse lade han på luren och slutade sedan svara i telefonen när jag försökte ringa upprepande gånger, skickade även sms utan någon lycka”, skriver mannen i sin anmälan.
Nu vill mannen att företaget ska betala de pengar de är skyldiga honom, 2 880 kronor.
”Jag tror att resan skulle egentligen ha kostat 320 kr men dom råka ta betalt 3200 kr. Om det är enstaka misstag eller om det är något dom satt i system vågar jag inte svara på”, skriver mannen.
Nu är det upp till ARN att titta på ärendet och ta ett beslut om företaget ska rekommenderas att betala tillbaka mannens hans pengar. Eftersom deras beslut enbart är vägledande så har företag ingen skyldighet att följa besluten.