Skelleftebo anmäler telefoniföretag för bluffakturor

En kvinna från Skellefteå har anmält ett telefoniföretag till Allmänna reklamationsnämnden för bluffaktor.

Not Found2015-10-20 16:22

Kvinnan fick ett flertal fakturor från företaget, som hävdade att de ingått ett avtal om telefonitjänster med henne. Något som kvinnan nekar till att ha gjort.

Hon vände sig därför till kommunens konsumentvägledare, som i sin tur begärde att få lyssna på telefoniföretagets bandinspelning där kvinnan ska ha ingått avtalet. Någon bandinspelning kunde inte presenteras, istället vände företaget och ”släppte henne som kund” skriver kvinnan.

Nu har hon vänt sig till Allmänna reklamationsnämnden med krav om att företaget i fråga ska betala skadestånd till henne. Hon vill ha tillbaka samtliga inbetalningar, inklusive inkasso- och påminnelseavgifter.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om