Den vinnande filmen är en av tre som är del i en kampanj för att rekrytera sommarvikarier inom vård och omsorg. Filmerna har producerats i samarbete med den dagliga verksamheten Nöjesfabriken, Anderstorpsgymnasiets teaterinriktning och produktionsbolaget Seize the Frame.
– Att nå och skapa intresse hos ungdomar är en jätteutmaning i dagens medielandskap. För en kommun är det inte självklart att ta nya grepp i kommunikationen. Det krävs mod att utifrån ett ganska allvarligt ämne skruva till uttrycket så att budskapet blir attraktivt för målgruppen, säger Maria Holm, kommunikationsstrateg på Skellefteå kommun i ett pressmeddelande, och fortsätter:
– Det är fantastiskt att vi med förhållandevis liten budget men stor kreativitet kan hävda oss i sällskap med till exempel Microsoft och McDonalds. Det finns en stark laginsats bakom kampanjen och dess resultat, som nu än en gång sätter Skellefteå på kartan som en plats för idéer och kreativitet.
Här nedan ser du den vinnande filmen: