Ny chatt för flygresenärer

När stänger incheckningen? Vad får jag ta med mig som handbagage? När slutar det att snöa?

Foto: Foto: Karin Israelsson

Not Found2016-01-27 09:45

Frågorna (ovan) och många andra kan flygresenärer nu få svar på via Swedavias purfärska chattfunktion. Det skriver bolaget själv i ett pressmeddelande.

Via dator eller smartphone kan resenärerna gå in på Swedavias chatt eller flygplatsernas hemsidor och få svar direkt.

– Vi vet att våra kunder ofta är inne på hemsidorna och letar efter information om sin flygning. Med hjälp av chatten kan vi snabbt guida och hjälpa resenärerna, säger Therese Wilson, chef för Swedavias kundtjänst i pressmeddelandet.

I första skedet är chattfunktionen öppen mellan klockan 07.00 och 19.00 sju dagar i veckan.

– Resenärerna kan i lugn och ro sitta hemma och ställa sina frågor till oss. När vi blivit lite varma i kläderna så kan varje person på vår kundtjänst chatta med upp till tio personer var samtidigt, tillägger Therese Wilson i samma pressmeddelande.

Swedavia äger och driver ett nätverk av flygplatser i Sverige. I norr är det Kiruna, Luleå, Umeå och Östersunds flygplatser.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om