Gold of Lapland på Grand Hotel – ”vill lyfta besöksnäringens frågor”

I veckan startar årets Västerbottensdagar på Grand. Några som tar chansen att försöka påverka makthavarna är Gold of Lapland.

Pratar turism. Beatrice Bergqvist och Karin Fällman från Gold of Lapland tar plats på Granddagarna. Foto: Lennart Enkvist.

Pratar turism. Beatrice Bergqvist och Karin Fällman från Gold of Lapland tar plats på Granddagarna. Foto: Lennart Enkvist.

Foto: Foto: Lennart Enkvist.

Not Found2016-01-18 10:46

Västerbotten på Grand Hotel pågår i år mellan den 19 januari och den 7 februari. Årets tema är ”den hållbara platsen”.

Som vanligt är en rad organisationer på plats för att informera, försöka påverka och delta i diskussioner. En av dem är turistdestinationen Gold of Lapland, som ser det här som en chans att visa upp sig och lyfta besöksnäringens frågor.

– Vi menar att besöksnäringen är framtidens stora tillväxtbransch och vi vill att fler ställer sig bakom det, säger Karin Fällman, verksamhetsledare på Gold of Lapland.

Tillsammans med kollegor från Visit Hemavan Tärnaby och Destination South Lapland blir det även en presentation av det stora samarbetsprojektet Intill.

Bakom Granddagarna står Region Västerbotten och länsstyrelsen i Västerbotten. Evenemanget har genomförts varje år sedan 1991.

Pratar turism. Beatrice Bergqvist och Karin Fällman från Gold of Lapland tar plats på Granddagarna. Foto: Lennart Enkvist.
Pratar turism. Beatrice Bergqvist och Karin Fällman från Gold of Lapland tar plats på Granddagarna. Foto: Lennart Enkvist.
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om