För en dialog om fakturan

Carina Arvidsson, avdelningschef vid akuten i Skellefteå säger att hon för en dialog med Mansour: ”Det här är en fråga mellan verksamheten och honom.”

Not Found2015-07-30 13:00

Mansour uppger själv att han frågade vad besöket skulle kosta och fick svaret hundra kronor, vilket han betalade.

Sedan får han ytterligare en faktura?

– Jag har kontakt med Mansour och för en dialog med honom. Det här är en fråga mellan verksamheten och honom, säger Carina Arvidsson, avdelningschef.

Borde han inte ha fått en korrekt prisuppgift från början?

– Jag för en dialog med honom om det här.

Generellt sett – har er sjukvårdspersonalen information om vilka priser som gäller turister från olika länder?

– Ja, de har information.

Är kostnaden rimlig i sig, tycker du, för att bli hänvisad till hälsocentralen?

– Det man betalar för är en bedömning av en sjuksköterska eller en läkare.

Mansour hävdar att han fått höra att fakturan skulle makuleras. Men att ni sedan ändrat er.

– Det är inte klart hur det blir än, vi för en dialog om saken.

Är du nöjd med hur ärendet har hanterats?

– Jag har inga kommentarer till det, säger Carina Arvidsson.

Besök till akuten blev dyr affär
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om