– Skillnaden mellan förväntningar och utfall har nog aldrig varit större för Gold Town Games än första kvartal 2020. Den spelplan vi såg framför oss vid årets början har de senaste månaderna drastiskt ritats om, inte minst på grund av att världens idrotter pausat sina tävlingsspel på obestämd framtid, skriver Gold Town Games vd Pär Hultgren i delårsrapporten.
Han ser dock med tillförsikt och optimism fram emot att världen och idrotten skall öppnas upp och starta om igen utan att äventyra människors hälsa.
– Sedan vi presenterade och implementerade Wayne Gretzky som spelets ambassadör har produkten och bolagets anseende på en global nivå stigit.
Han konstaterar att den fulla effekten av Wayne Gretzky-samarbetet när det gäller spelet World Hockey Manager är något fördröjd till följd av covid-19.
Till följd av covid-19 har Gold Town Games valt att agera genom att korttidspermittera stora delar av personalen.
Under onsdagen smyglanserade Gold Town Games spelet World Football Manager, WFM, i Tyskland, Frankrike, Italien, Nederländerna, Belgien, Schweiz och Polen.
– Lansering av WFM på omfattande mobilspels- och fotbollsmarknader som Tyskland och Frankrike är en milstolpe för bolaget och vi ser verkligen fram emot mottagandet av spelet. Användardatan och de kunskaper vi genererar kommer att vara oerhört värdefulla inför framtida marknadsaktiviteter, säger Pär Hultgren.