Tomtejakt ska lyfta handeln i Skellefteå – 1 500 nissar gömda i butiker

Skellefteås butiker har gått samman i en tävling inför julsäsongen. Kunder kan vinna priser ifall de hittar en av de 1 500 nissar som är på vift. Syftet till den omfattande tävlingen är att främja den lokala handeln.

Foto: Visit Skellefteå (Pressbild)

Foto: Visit Skellefteå (Pressbild)

Foto: Foto: Christoffer Åhlund

Ekonomi, näringsliv & finans2017-11-30 13:36

– Tomtejakt är en gemensam julkampanj som vi arrangerar tillsammans med våra butiker. Det handlar dels om att ge besökarna en rolig happening, men framför allt om att främja besök och handel i de fysiska butikerna, säger Jenny Hultdin Forslund, centrumutvecklare på Visit Skellefteå, i ett pressmeddelande.

Startskottet var på skyltsöndag och varje vecka göms nya tomtar i butiker i centrum, på Solbacken och söder.

– Vi behöver alla tänka på hur våra köpbeteenden påverkar vårt Skellefteå. Vill vi ha en pulserande stad måste vi handla mer i våra fysiska butiker istället för på nätet. Dessutom sysselsätter handeln många unga, vilket är ytterligare ett argument.

Tävlingen pågår fram till den 20 december. Dagen efter meddelas vinnarna. Ni kan se en film om satsningen här.

Foto: Visit Skellefteå (Pressbild)
Foto: Visit Skellefteå (Pressbild)
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!