I motiveringen skriver Internetworld: "Förutom att man företräder de kanske allra mest exotiska delarna av Sverige (...) så bjuder man på en snygg, modern sajt med hög kvalitet på innehållet."
Maria Sirviö, webbansvarig på Swedish Lapland Visitors Board, har under 2016 arbetet med att utveckla hemsidan i samarbete med In the Cold och Helikopter.
– Vi byggt en webb för den digitalt bevandrade globala resenären. Tillsammans med företagare och lokala destinationer har vi fyllt den med innehåll för att attrahera de målgrupper som är intresserade av att besöka destinationen. Ett lagarbete av stora mått, berättar hon i ett pressmeddelande.
– Placeringen blir ett kvitto på att det vägval vi tog under 2016 - att utgå ifrån användarens upplevelser och drivkrafter och koppla det till såväl innehåll som våra övriga sociala kanaler - var ett strategiskt riktigt beslut, säger Johanna Ögren marknadsansvarig för Swedish Lapland Visitors Board.
Topp 5 inom Turism:
Tekniska museet (vinnare)
Fotografiska museet
Goteborg.com
Swedish Lapland
Universeum