På Facebook skrev Swedbank Sverige att såväl onlinetjänster som mobilbank, internetbank samt kort och automater var i gång.
"Det är stabilt, som Dr Alban skulle sagt. Vi tar några timmars sömnpaus och är tillbaka till klockan 06. Håll ut tills dess kära vänner", skev banken i en senare uppdatering på Facebook vid fyratiden på morgonen.
Flera bankkunder hade tidigare kommenterat haveriet, som startade 20.30 i torsdags kväll och fortsatte in på natten till fredagen.
"Jag sitter i en jättejobbig situation här, jag befinner mig i San Francisco och kan inte betala något, har inga kontanter och kan inte boka något hotell för i kväll. Jag har panik här, vad ska jag ta mig till? Jag har inget annat kort heller? Jag känner ingen och vill verkligen inte sova på gatan i natt. Det måste finnas något ni kan göra", skrev en av de drabbade på Facebook.
Anna Sundblad, presschef på Swedbank, kunde tidigare under natten inte ge besked om vad som orsakat problemen.
- Det första jag måste göra är att beklaga det här. Det är inte acceptabelt eftersom det faktiskt inte går att använda banken i det här läget. Det råd vi ger är att om man lider någon ekonomisk skada på grund av det här, så får man rikta det kravet mot oss och så kompenserar vi, sade Sundblad.