Det är tionde gången som redaktionerna på Affärsvärlden och Ny Teknik utser listan, som bygger på över 200 nominerade företag från hela landet.
För att kunna hamna på 33-listankrävs att företaget är baserat på en innovation, att företaget funnits i max sju år och att det inte är noterat på någon form av handelsplats.
För BioCool, som tillverkar ett bakteriedödande medel och säljer produkter inom hudhälsa och vattenrening, är det ärofyllt att ännu en gångvara med på listan.
– Att vara vinnare på 33-listan innebär att jag förhoppningsvis kan träffa ett antal investerare som är intresserade av vår teknologi, säger BioCools grundare Jan-Olof Eriksson.
Bland årets vinnare kommer nästan hälften från Stockholm, och förutom BioCool representeras Norrland av tre Umeföretag och två från Luleå.
– Det är kul att många av de tidigare 33-bolagen har lyckats så bra. Flera vinnare från föregående år har expanderat kraftigt och omsätter i dag hundratals miljoner kronor. Bolag som exempelvis Yubico, Spotify och Izettle var med på 33-listan tidigt, och har i dag blivit till internationella framgångssagor, säger Kalle Wiklund, reporter och ansvarig för 33-listan i ett pressmeddelande.