Skellefteå kommun prisad i rekryteringstävling

I torsdags vann Skellefteå kommun brons i kategorin ”Årets film” i tävlingen Magnet Awards. Bronset får kommunen för sitt rekryteringsarbete inom vård och omsorg.

Ekonomi, näringsliv & finans2017-12-08 08:55

Den vinnande filmen är en av tre som var en del av en kampanj i syfte att rekrytera sommarvikarier inom vård och omsorg för Skellefteå kommun.

Filmerna har producerats i nära samarbete med den dagliga verksamheten Nöjesfabriken, Anderstorpgymnasiets mediaprogram och produktionsbolaget Seize the Frame.

– Det är fantastiskt att vi med förhållandevis liten budget men stor kreativitet kan hävda oss i sällskap med till exempel Microsoft och McDonalds. Det finns en stark laginsats bakom kampanjen och dess resultat, som nu än en gång sätter Skellefteå på kartan som en plats för idéer och kreativitet, berättar Maria Holm, kommunikationsstrateg på Skellefteå kommun i ett pressmeddelande.

Hon konstaterar att det är en stor utmaning att nå och skapa intresse hos ungdomar  i dagens medialandskap.

– För en kommun är det inte självklart att ta nya grepp i kommunikationen. Det krävs mod att utifrån ett ganska allvarligt ämne skruva till uttrycket så att budskapet blir attraktivt för målgruppen, säger Maria Holm.

Syftet med Magnet Awards är att lyfta fram de bästa kommunikationslösningarna inom Employer Branding och rekrytering och premiera kreativitet, strategi och effekt.  Tävlingen är initierad av Universum Global och WhyDentify.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!