– Vi är två aktörer med liknande visioner och målbilder som tillsammans vill göra gott för länet. Ett samarbete som känns helt rätt, säger David Persson, affärsutvecklare på OK Västerbotten i ett pressmeddelande.
Samarbetet är en del i en långsiktig satsning som OK Västerbotten gör.
– Vi tror att våra kunder värdesätter att få handla lokalt producerat mat och kunna göra egna medvetna val om vad de konsumerar. Därför tittar vi på hur vi kan utveckla det här samarbetet både för vårt butikssortiment men också för våra matmenyer på stationerna, berättar David Persson.
Johan Bellgran, produkt- och marknadsansvarig på Bastuträsk Charkuteri, är mycket nöjd med att samarbetet kommit till stånd.
– För oss är det viktigt att hitta en aktör som verkar för den lokala bygden och för Västerbotten. Någon som värdesätter hantverket. OK Västerbotten är därför helt rätt samarbetspartner för oss, säger han.
Johan Bellgran berättar att i Bastuträsk Charkuteris produktion arbetar de bara med ett fåtal utvalda lokala gårdar.
– Det hjälper oss att säkerställa att vi levererar lokal kvalitet. Vi är övertygade om att det lokala stärker det lokala, och att nu får göra den här resan tillsammans med OK Västerbotten känns jätteroligt, avslutar han.