OK Västerbotten bäst i Sverige

OK Västerbotten får bäst betyg bland OKQ8:s 22 olika distrikt. Det visar en undersökning som analysföretaget Daymaker gjort på uppdrag av OKQ8.

OK Västerbotten driver 21 bemannade stationer Foto: Johan Gunséus

OK Västerbotten driver 21 bemannade stationer Foto: Johan Gunséus

Foto: Foto: Lars Westerlund

Ekonomi, näringsliv & finans2017-09-15 15:42

– Det är ett kvitto på det fina arbete som görs ute på stationerna. Självklart finns det saker att fila på men det här visar tydligt att vi på rätt väg, säger Erica Lundgren, vd OK Västerbotten i ett pressmeddelande.

Undersökningen – som genomförts med Mystery shoppers – fokuserar på kundmötet och upplevelsen på stationerna. OK Västerbotten förbättrar sitt resultat väsentligt mot föregående mätning som gjordes i april i år. Då låg föreningen på en sjunde plats bland distrikten.

– Vi vill kontinuerligt förbättra oss så att vi kan ge våra kunder och medlemmar bästa möjliga bemötande och service. Det är jättekul att se att våra ansträngningar bär frukt, säger Erica Lundgren och fortsätter:

– Som förening håller vi en jämn och hög nivå på våra stationer och det har gjort att vi länge har legat i det övre skiktet i de här mätningarna. För oss är det väldigt viktigt att vi kan leverera en jämbördig service över hela länet.

Samtliga OKQ8-stationer i Västerbotten deltog i undersökningen och de utvärderas bland annat på punkterna bemötande och service, första intryck och försäljning.

I våras utnämndes OKQ8 i Sverige till bästa kedja på kundbemötande och service i branschen. Detta enligt en årlig undersökning genomförd av ServiceScore. Det är fjärde året i rad som OKQ8 får utmärkelsen.

OK Västerbotten driver 21 bemannade stationer Foto: Johan Gunséus
OK Västerbotten driver 21 bemannade stationer Foto: Johan Gunséus
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!