Tre personer som arbetar på företaget kommer in via ett delägarprogram och kommer att vara med och ta strategiska beslut och sätta upp riktlinjer. De är stationerade i Stockholm och Los Angeles.
– Det har tagit tid för oss att komma fram till det här beslutet, men nu har vi nya partners och det känns jättekul. Det är dags att vi öppnar upp den lilla triad som vi har haft, säger Roger Stighäll.
Varför har ni valt att göra så här?
– Vi har tittat på hur andra framgångsrika kommunikationsbyråer har gjort och funderat på hur vi ska fortsätta att leva och verka i Skellefteå. Vi har kommit fram till att det här är det bästa sättet att driva företaget på lång sikt, att fler får vara med och forma och driva utvecklingen, säger Roger Stighäll.
Sagt nej
Företaget har fått en hel del andra erbjudanden under åren.
– Hade vi sagt ja hade vi tappat kontrollen och inte fått vara med och bestämma och kanske fått stänga ned kontoret i Skellefteå. Det har rört sig om en del pengar, men vi har ju så mycket kvar att ge.
Inför beslutet om ett delägarprogram, tittade företaget bland annat på den mest framgångsrika kommunikationsbyrån i Sverige, Forsman och Bodenfors.
– Vi tittade på hur de har lyckats bygga företaget, men också hur de har hittat harmoni och en stark värdegrund.