Konkurrenterna är företagen Warner Music Sweden och Bauer Media Group AB. De sistnämnda driver bland annat Mix Megapol.
– Det är fantastiskt roligt att vårt uthålliga arbete bär frukt, säger Tommy Abrahamsson, vd på Nolia AB i ett pressmeddelande.
Årets nominering är den andra i rad för Nolia som redan förra året nominerade till Årets Nyhetsrum som priset hetat i åtta år. Till priset för 2017 års arbete har Mynewsdesk bytt fokus och namn. De anger att de med "Mynewsdesk's Digital PR Awards” vill vi uppmärksamma de som har förstått vikten av att arbeta med ett effektivt PR-flöde - som dessutom ger resultat.
Prisutdelning i mars
De faktorer som legat till grund för bedömningen under nomineringsjuryns arbete har varit utseende och upplägg på nyhetsrum, bredd och variation av innehåll samt engagemang, räckvidd och resultat av PR-aktiviteter.
De nominerade företagen kommer nu att synas av en extern jury samt analyseras och utvärderas på den data som finns tillgänglig. Arbetet för att utse vinnarna kommer ta ytterligare någon vecka för att tillslut presenteras den 7 mars på ett event i Stockholm.
– Att vi är ett av få företag som nominerats två år i rad, och trots att priset bytt inriktning, visar att vi jobbar på ett strategiskt och långsiktigt sätt med vårt PR-arbete, säger Tommy Abrahamsson, vd på Nolia AB.
Bland nominerade i andra kategorier kan nämnas företag och organisationer som IKEA, Pågen, Green Cargo, Circle K, Göteborgs Stad, Blåkläder, Delicato, Löfbergs, Hermods och Swedavia.