Daniel Jacobsson och Daniel Fahlén, med rötterna i Boliden och i Norsjö, som driver startupen BannerFlow har nu inlett ett samarbete både med Microsoft och med amerikanska TBWA\Chiat\Day New York, som är ett av världens största reklambyrånätverk.
BannerFlow är ett molnbaserat verktyg som används för att producera internetannonser. Microsoft satsar nu närmare en halv miljon kronor för produktutveckling och marknadsföring av BannerFlow.
Daniel och Daniel har varit med i Microsofts program BizSpark som erbjuder startups tillgång till Microsofts molntjänst Azure till ett värde på upp till tre miljoner kronor. BannerFlow har numera lämnat programmet men samarbetet med Microsoft fortsätter.
– Det är jättekul att en multinationell ledare I sitt område tycker att vi gör bra saker och ser tillväxt och utvecklingspotential i det vi gör. Vi ligger i startgroparna med att lansera flera nya innovativa produkter där Microsoft kommer vara en viktig partner, kommenterar BannerFlows inniovationschef Daniel Jacobsson i ett pressmeddelande.
– Vi tittar alltid efter bolag med potential att förändra, förnya och förbättra branscher, och tror starkt på BannerFlows lösning och affärsidé, säger Sara Kullgren, chef för Developer Experience på Microsoft Sverige.
BannerFlow har också tecknat avtal med amerikanska TBWA\Chiat\Day New York, som är ett av världens största reklambyrånätverk med över 300 kontor världen över. Det är BannerFlows största order någonsin och ett genombrott på den amerikanska marknaden.
BannerFlow utsågs 2015 till ett av Europas snabbast växande techbolag av Deloitte Tech500. I år förväntas bolaget minst fördubbla sin omsättning som var 26 miljoner förra året. Sedan 2015 har bolaget växt från 15 anställda till idag 50 anställda och förväntas fortsätta sin höga tillväxt under året.