Fiskars skär ned

Den finländska konsumentprodukttillverkaren Fiskars, som bland annat äger varumärket Rörstrand, planerar ett tvåårigt omstruktureringsprogram som ska dra ned kostnaderna med 9-11 miljoner euro per år.(TT)

Ekonomi, näringsliv & finans2013-06-10 12:41

Den finländska konsumentprodukttillverkaren Fiskars, som bland annat äger varumärkena Höganäs och Rörstrand, planerar ett tvåårigt omstruktureringsprogram som ska dra ned kostnaderna med 9-11 miljoner euro per år. Åtgärderna beräknas kosta 25-30 miljoner euro, skriver Fiskars i ett pressmeddelande.

Bland annat ska det svenska försäljningskontoret flyttas och glastillverkningsverksamheten i Finland organiseras om.

"Planerade åtgärder kommer att förhandlas fram och diskuteras i varje enskilt land när de blivit mer konkreta", skriver Fiskars.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!