Färdtjänsten i Göteborg väljer kundtjänstlösning från Skellefteå

Foto: Foto: Lars Westerlund

Ekonomi, näringsliv & finans2015-11-24 09:56

Färdtjänsten i Göteborg konstaterade att det befintliga kundtjänstsystemet saknade en hel del viktiga funktioner vilket bland annat innebar längre handläggningstider, ineffektivitet och sämre service, därför beslutade man att genomföra upphandling av ett nytt IT-stöd. Valet föll på systemet Artvise Kundtjänst som utvecklats av Skellefteåföretaget Artvise.

Färdtjänsten i Göteborg önskade ett standardsystem som skulle vara användarvänligt och effektivisera användarnas dagliga handläggning samt innebära förbättrad service och tillgänglighet för kunder.

– I vår upphandling av kundtjänstsystem var det Artvise som bäst uppfyllde våra krav och hade bäst pris, säger Lise-Lotte Antonsson, IT-chef för Göteborgs Stad Färdtjänsten. – Vi ser denna order som ett kvitto på att vi hela tiden utvecklar produkten åt rätt håll, säger Lars Ögren, VD på Artvise AB.

undefined
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!