Evenemanget "En Flotte", som genomfördes i somras på Skellefteälven vid Älvsbrinken med artisterna Amanda Bergman, Tityo och Weeping Willows, är nominerat till utmärkelsen Placebrander of the Year 2016 - ett pris som premierar imponerande insatser inom platsmarknadsföring.
– Vår vision med En Flotte var att konserterna skulle bli något som samlade folk, skapade ännu fler anledningar att besöka Skellefteå och vara något som gör att vi som redan bor här uppskattar staden mer, säger Sofia Andersson Lundberg på For Events, som står bakom En Flotte i ett pressmeddelande.
En Flotte blev en succé . Mellan 9 000 och 15 000 personer kom till varje konsertkväll.
– Lite extra glad är jag över spinoff-effekterna, som att stans restauranger hade fullsatt alla konsertkvällar och ökade sin omsättning markant, säger Sofia Andersson Lundberg.
En Flotte tävlar mot kampanjerna The Luleå Way från Visit Luleå, This is Sweden från Svenska institutet, Sörmland vs Stockholm från STUA och Surfbukten Östersund från Kite&Cable. Prisutdelning i Placebrander of the Year 2016 sker den 9 november på PM & Vänner i Växjö.
Nu är det upp till allmänheten att rösta fram vinnaren. Det gör man på:
http://placebrander.se/finalister-placebrander-of-the-year-2016/
http://placebrander.se/finalister-placebrander-of-the-year-2016/