Från början var det 20 olika franchisetagare i kategorin, sedan gick tre vidare till final. Electrolux Home tävlade mot Specsavers i Härnösand och McDonalds i Skåne och tog slutligen hem titeln.
– Det känns fantastiskt och som en bekräftelse på att vi har gjort något bra, säger Josef Lundqvist som tillsammans med Pär Hansson äger butiken.
Han säger att kriterierna är att man ska ha varit framgångsrik under många år och även är aktiv och engagerad i kedjan man tillhör.
Motiveringen lyder:
”Vinnaren har under många år tagit emot sina kunder på ett engagerat och personligt sätt. De är ett föredöme inom sin kedja när det gäller allt från att ställa upp och testa och utvärdera förändringar i konceptet eller hjälpa en nybliven kedjekollega. Man har drivit en medveten, starkt seende personalpolitik vilket medfört en extremt låg personalomsättning. Resultatet i företaget låg 2017 på hela 6,7% av omsättningen.”
Hur kan det här inspirera er i ert fortsatta arbete?
– Det här ger oss ännu mer energi och det känns jätteinspirerande att fortsätta arbeta. Framförallt är det roligt för våra 16 medarbetare att de får den här bekräftelsen, säger Josef Lundqvist.