– Det här är så roligt. Det är verkligen ett kvitto på att våra böcker håller en hög kvalitet och att ämnet skog är intressant, säger Erika Nilsson, som är utbildningsstrateg på Norra Skogsskolan i ett pressmeddelande.
Detta är Norras sjätte nominering till Publishingpriset.
”The Arctic Lifestyle Magazine” är ett fristående magasin, producerat och utgivet av Swedish Lapland Visitors Board. Magasinet som getts ut i både sommar- och vinterupplaga ska inspirera både destinationens besökare som är här på plats och de som är ute efter att hitta ett resmål.
Swedishlapland.com har under 2016 genomgått stora förändringar.
– Vi har byggt en webb för den digitalt bevandrade globala resenären. Tillsammans med företagare och lokala destinationer har vi fyllt den med innehåll för att attrahera de målgrupper som är intresserade av att besöka destinationen. Ett lagarbete av stora mått, säger Maria Sirviö som är webbansvarig på på Swedish Lapland Visitors Board.
Det är andra året i rad som The Arctic Lifestyle Magazine är finalist i tävlingen, förra året var det med vinterupplagan. Swedish Lapland Visitors Board har tidigare vunnit Publishingpriset för både kategorin bästa samhällswebb och även juryns stora pris – den totala vinnaren av årets alla kategorier.