De har Sveriges bästa kundcenter

Foto: Foto: Lars Westerlund

Ekonomi, näringsliv & finans2016-11-18 16:05

Länstrafiken Västerbotten har fått utmärkelsen Sveriges bästa kundcenter. – Jättekul, säger Sandra Höglander, kundservicechef.

Den 17 november avgjordes tävlingen, där kundens upplevelse av respektive kundcenter har mätts – intervjuer har gjorts med 100 respondenter på respektive kundcenter. Kategorierna är indelade i bästa tillgänglighet, snabbast service, bästa värdskap, bästa kompetens och bästa fysiska miljö. Länstrafiken Västerbottens Kundcenter vann alla kategorier.

Prisutdelningen skedde på Hotel Drott i Karlstad. – Det är jättekul att få ett kvitto på att vi arbetar på ett sätt som upplevs positivt av våra kunder, säger Sandra Höglander.

Andra deltagare i tävlingen var Länstrafiken Kronoberg, Länstrafiken Region Örebro Län och Värmlandstrafik AB. Det är första året som tävlingen genomförs.

Elin Olsson Affärsliv 24

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!