Creative Summit firar 10-årsjubileum

Creative Summit firar i år sitt tioårsjubileum. Den 14 juni är det dags och liksom tidigare kan konferensen erbjuda föreläsare av världsklass. Årets tema är ”Framtidens arbete”.

Foto: Foto: Lars Westerlund

Ekonomi, näringsliv & finans2017-02-14 17:43

– Målgruppen har växt år från år och nu handlar det egentligen om alla i samhället eftersom alla berörs av digitaliseringen på ett eller annat sätt, säger projektledaren Peter Mandalh.

Han berättar att viktiga frågor som ska belysas under konferensen är vilka arbeten som kommer att finnas i framtiden och hur framtidens organisationer kommer att se ut.

Peter konstaterar att det hänt enormt mycket inom teknikutvecklingen sedan konferensen startades.

– Till exempel så fanns det inga I-phones på den tiden.

Konceptet Creative Summit utvecklades av kommunikationsbyrån WDO, tillsammans med företagsnätverket The Lodge.

– Jag fungerar som projektledare men vi har ett 30-tal personer i hela världen som kommer med tips på bra föreläsare och som hjälper till med kontakter, berättar Peter.

En av föreläsarna som kommer till Creative Summit är amerikanen Mike Arauz . Han  är transformationskonsult i den nya digitala ekonomin.

– Mike arbetar med att bygga team för världens mest betydelsefulla uppdrag, berättar Peter Mandalh.

Mike Arauz har hjälpt ledare runt om i världen med att ändra sitt sätt att arbeta. Bland annat har han arbetat tillsammans med GE och med Bill & Melina Gates Foundation. Mike är också medförfattare till manifestet ”responsive.org” som förespråkar en grundläggande förändring i vårt sätt att arbeta och organisera.

– Tidigare utarbetade många organisationer planer för  fem eller tio år framåt men det fungerar inte längre. Nu krävs det mycket mer flexibilitet. Detta är en stor utmaning för traditionella företag. Det handlar helt enkelt om ett paradigmskifte för att man ska kunna hänga med i den snabba teknikutvecklingen, säger Peter Mandalh.

Undan för undan bokas föreläsarna och Peter kan även presentera tre föreläsare från Storbritannien. En av dem är Jeremy Dalton som hjälper kunder att förstå hur virtuell verklighet och förstärkt verklighet  kommer att påverka deras bransch. En annan är Lisa Gill vars specialitet är självstyrande team och Alison Coward som har passionen att finna den perfekta balansen mellan kreativitet och produktivitet.

– En nyhet för i år är att vi också erbjuder workshops dagen efter konferensen. Dessa genomförs av företagen Hello Future och Hyper Island, avslutar Peter Mandalh.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!