Allt fler tittar på nät-tv

De traditionella tv-företagen får allt hårdare konkurrens från de nya nät-tv-aktörerna. Nästan var fjärde svensk tittar på nät-tv varje dag, enligt analysföretaget Mediavision.(TT)

Arkivbild: Scanpix

Arkivbild: Scanpix

Foto: Foto: Lina Andersson

Ekonomi, näringsliv & finans2013-08-19 18:49

De traditionella tv-företagen får allt hårdare konkurrens från de nya nät-tv-aktörerna. Nästan var fjärde svensk tittar på nät-tv varje dag, enligt analysföretaget Mediavision.

Enligt Mediavision tittade 24 procent av befolkningen mellan 15 och 74 år dagligen på nät-tv under andra kvartalet i år. Enligt mätföretaget MMS tittar 46 procent i gruppen 16-65 år på strömmad tv under en genomsnittlig dag.

Arkivbild: Scanpix
Arkivbild: Scanpix
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!