Digitalt konto

Vad är ett digitalt konto?
Det är genom att logga in på ditt digitala konto på Norran.se som du får tillgång till plusartiklar och eNorran om det ingår i din prenumeration.

Hur skapar/kopplar jag inloggning till min prenumeration?
För att aktivera prenumerationen på ditt digitala konto går du in på norran.se/aktivera och fyller i uppgifterna som efterfrågas. Om du tidigare har en inloggning på norran.se med samma personnummer så är du nu färdig. Om du inte har en inloggning sedan tidigare på norran.se så behöver du fylla i formuläret som kommer upp.

Jag är prenumerant men det står att mitt personnummer/kundnummer inte finns?
Kontrollera att prenumerationen står i ditt namn. Om den är tecknad i någon annans namn så är det denne som behöver aktivera prenumerationen för det digitala kontot. I vissa fall saknar vi personnummer på kunder i vårt register och då fungerar inte aktiveringen.
Kontakta vår kundtjänst om du behöver hjälp med aktiveringen av det digitala kontot.

Jag har en prenumeration och min sambo vill också läsa Norran, kan vi båda få tillgång till eNorran och Norran.se?
Beroende på vilken prenumeration du har så ingår det ett eller flera digitala konton.
Om det ingår flera konton så kan du ge din sambo möjlighet att läsa på samma prenumeration. För att dela med dig av prenumerationen så går du in på mitt konto på Norran.se och klicka på ”Dela paket” längst ner på sidan. Du får då fylla i din sambos mailadress för att skicka en inbjudan.
Din sambo får då ett mail innehållande en länk som ger tillgång till Norran.se och eNorran på den mailadressen som du skickat inbjudan till.

Om, eller hur många delningar du kan göra beror på vilken typ av prenumeration du har.

Jag försöker aktivera min prenumeration men det står att personnumret är registrerat på en annan användare. Hur går jag vidare?
Troligtvis har du redan aktiverat din prenumeration, och kan därför inte aktivera prenumerationen igen. Om du är osäker vilken mailadress du har registrerat med ditt personnummer så kan vår kundtjänst hjälpa dig.

Kan jag ge en inloggning till min arbetskamrat?
Nej, den man delar prenumerationen med måste ingå i samma hushåll som prenumeranten.
Missbruk av familjekonton kan innebära avstängning från tjänsten. Norran har rätt att via folkbokföringen kontrollera relationen mellan huvud- och underkonton.

Jag har bytt mailadress och kan inte logga in, hur gör jag?
Kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig.

Jag har bytt telefon, behöver jag aktivera mitt digitala konto igen för att logga in i apparna?
Nej, det behöver du inte. Du kan logga in med dina befintliga uppgifter. Om du inte kommer ihåg vilken mailadress du registrerat så kan vår kundtjänst hjälpa dig.

Jag har glömt mitt lösenord och kan inte logga in, vad gör jag?
Klicka på ”Har du glömt lösenordet” och fyll i din mailadress på sidan som kommer upp.
Därefter får du ett mail innehållande en lång blå länk som du klickar på och följer instruktionerna för att välja ett nytt lösenord. Det är jätteviktigt att du bara klickar på länken en gång, därefter slutar den fungera.