Insändare: Medborgarna borde kunna förvänta sig bättre svar

Foto: Carina Kvist/frilans

Politik2019-09-03 06:51
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.
undefined

Två insändarskribenter, Norran den 17 och 27 augusti, ifrågasatte kommunens åtgärder angående avlopp som rann ut i älven samt branden på Degermyrans återvinningscentral. Ansvarig cheftjänsteman förklarade vad man gjort för att åtgärda problemen. Nästa insändarsvar från kommunens planeringschef var en hänvisning till kollegan svar. Detta upplevs som locket på.

Vad som saknas är förslag på vilka förbättringar som kommunen avser göra framöver för att inte avlopp ska rinna ut i älven samt att brandrök inte ska förpesta omgivningen. Om kommunen skall vara transparent och kundvänlig så borde man förvänta sig bättre svar till engagerade medborgare.

Passar även på att ge ett förslag: komprimera plasten på Degermyran så blir det bara cirka en tiondel i volym.

Motionär