Viktigt veta ordinarie pris

Arkivbild:TT

Arkivbild:TT

Foto: Foto: Insändarredaktionen

Not Found2014-03-10 01:03
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Behöver butiker inte längre sätta ut ordinarie pris när de säljer varor till extrapris?

Jag tänker på Elgigantens reklam som ständigt markerar sina priser med röd text. Är detta röda pris bättre pris än förra gången? Eller görs denna prismärkning bara rutinmässigt?

Andra butiker, Jula till exempel, visar både det nya och det gamla priset i sin reklam.

Anders Bergmark

Ersmark

SVAR DIREKT

Elgiganten skickar ut 53 annonsblad per år till svenska hushåll.

Tidsbegränsade erbjudanden är alltid markerade med hur mycket du sparar på att handla produkten just den aktuella veckan. När veckan är slut återgår priset till ordinarie pris.

Vi vet att priset är den enskilt viktigaste faktorn för våra kunder och för att kunna erbjuda det bästa priset köper vi in stora kvantiteter och förhandlar ständigt inköpspriset med våra leverantörer.

Vi ser också över och justerar vår prissättning dagligen allt för att säkerställa att vi håller marknadens lägsta priser. Prisjämförelsesajter på internet har gjort det enkelt för kunden att se var du kan köpa hemelektronik till bästa pris och dessa sajter gör vi allt för att toppa.

Desto mer beklagligt om då prissättningen i våra annonsblad är otydlig och jag har därför tagit dina synpunkter vidare till vår marknadsavdelning som är ansvarig för utformningen.

Jessica Wallin, Kommunikationsansvarig, Elgiganten

Arkivbild:TT
Arkivbild:TT
Läs mer om