Skellefteå införde för ett antal år sedan ett tudelat platsvarumärke, SKELL- EFTEÅ
Inget fel i märket men det bör/ska användas i samband med namnet Skellefteå!
Frågade häromdagenen taxichaufför i Göteborg om hen kände till var staden Skellefteå låg. Men tyvärr visste hen inte des. Gissningen blev ” kanske någonstans vid Sundsvall.”
Vi måste inse att vi bara är en tummetott i Sverige och Europa och ute i världen inte ens en slickepott.
Vi ska marknadsföra oss efter bästa förmåga och som undertecknad försöker säga med namnet på vår stad: Skellefteå
Det är så många promille av världens befolkning som bör/ska känna till staden.
Kanske bör man lägga till Norrland, eller rent av Skellefteå - Norrland - Sverige - Europa?
Marknadsför aldrig bara märket.
Vad säger marknadsföringsfolket i kommunen? Vilka rekommendationer ges till företag, organisationer och till kommunens egna marknadsförare om hur marknadsföring av Skellefteå bör ske?
Skelletbo