Jag håller helt med insändarskribenten den 24 februari om tv-inslag på norran.seoch tycker att redaktionschefens svar visade att läsarnas, prenumeranternas, åsikter inte betyder någonting.
Jag undrar också lite stillsamt vem som hela tiden har tid att vara inne och kolla på tv om det hänt något i Skellefteå med omnejd? Det måste vara de som jobbar med media.
Tidningen läser man på morgonen sedan ska väl de flesta arbeta och borde inte ha tid att hela tiden kika på tv? Om vi prenumeranter tröttnar på den tunna tidningen, vem betalar då abonnemangen?
Jag tror att det är ett feltänk att allt ska ske på nätet, både tidningar som radio. Vi är nog många som fortfarande vill läsa en fördjupning i ett ämne eller i bakgrunden lyssna på ett radioprogram, men i dag hänvisas vi hela tiden till webben. Oavsett om man har tid eller möjlighet att vara interaktiv.
TF
Svar direkt
Webb-TV fortsätter att öka kraftigt och är i dag en massmarknad. Det gäller både annonsörernas reklaminvesteringar, liksom svenskarnas digitala tv-tittande. Vi ser i dag början på en långsiktig förändring av tittarbeteendet, där konsumenterna hittar allt fler sätt att konsumera rörlig bild.
Naturligtvis ska även Norran anpassa sig till detta förändrade konsumtionsmönster. Att anpassa sig till nya konsumtionsbeteenden handlar om överlevnad för dagens medieföretag.
Därför kommer vi att fortsätta leverera bra journalistik på papper, så som vi har gjort i över 100 år, samtidigt som vi också förbereder oss på en framtid där mediekonsumtionen i allt högre grad flyttat till digitala kanaler.
Marcus Melinder
Redaktionschef, Norran