Byte av asfaltskiktet på E 4:an mellan Skellefteå och Byske påbörjades under juni månad och fick vid starten kritik för dålig skyltning.
Arbetet har stått stilla i många veckor, förmodligen på grund av semestrar.
Varför tar man semester under den tid som väderleks- och ljusmässigt är mest lämplig att utföra denna typ av jobb?
Från norr om Ostvik till Byske är nu hastighetsbegränsningen 50 km per timme, varför? Tidigare var det, med enbart en otydlig målad mittlinje och dålig skyltning, 70 km per timme. Nu står det bra markerade stolpar och bättre skyltning, förefaller inte logiskt.
Varför fräser man bort i princip all asfalt och lägger på en "lövtunn beläggning? Denna tunna nya beläggning visar nu sitt ansikte efter kort tids påfrestning av den tunga lastbilstrafiken. Beläggningen börjar redan deformeras och början till "tvättbräda" finns nu mellan Skellefteå och Kåge.
Har beställaren kontrollerat utfört jobb eller är det så illa att detta är vad som är beställts?
Pendlare