Tråkigt att inte kunna lita på posten

Insändare. Håller du med? Eller litar du på att de du skickar kommer fram i tid. Vad är din erfarenhet av posten?

Foto: Tomas Oneborg/SvD/TT.

Foto: Tomas Oneborg/SvD/TT.

Foto: Foto: Tomas Oneborg/SvD/TT.

Not Found2016-11-23 08:12
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Återigen visar det sig att Postnord har slarvat. Jag undrar vad det beror på?

För drygt en vecka sedan beställde jag ett paket som skulle delas ut dagen efter att ordern registrerats hos säljaren. Jag har försökt att spåra försändelsen och det visar sig att paketet har stannat i Alvesta, därefter har ingenting hänt.

Jag har även ringt till Postnords kundtjänstservice med hopp om hjälp, men det enda svaret jag fick var att säljaren måste lämna in en reklamation till Postnord. En sak som borde vara enkel, att dela ut ett paket, ställer till med irritation och besvär för både kund och säljare.

I mina ögon är det märkligt att någon över huvud taget vill anlita Postnord, ett företag som har fått väldigt massiv kritik för sin nonchalanta inställning till sitt uppdrag.

Det är lätt att komma med undanflykter för ett företag; för stor kostym, måste anpassa kostymen efter verkligheten och så vidare. Men det som vem som helst kan räkna ut, är att man inte kan minska på personalresurserna utan att det brister någonstans. Människor kanske inte skickar så många brev numera, men paketutdelningen har väl inte minskat?

Jag tycker det känns väldigt tråkigt att det inte går att lita på ett företag som ska stå för den basala servicen i ett samhälle.

Harriet Zetterström, Ersmark

Svar direkt

Det är tråkigt att höra att du är missnöjd med Postnord. Det kan finnas många olika förklaringar till att ett paket inte kommer fram som förväntat.

Utan närmare uppgift om försändelsen går det tyvärr inte att säga vad som hänt. Jag hoppas att paketet nu kommit fram.

Tommy Andersson, produktionsområdeschef, Postnord

Foto: Tomas Oneborg/SvD/TT.
Foto: Tomas Oneborg/SvD/TT.
Läs mer om