Tomma löften om telefoni

Not Found2013-08-21 05:16
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Den 9 juni upptäcker jag att vår fasta telefon inte fungerar. Jag gör en felanmälan via mejl två dagar senare och får då ett sms med tips på åtgärder att prova men ingenting hjälper.

Jag har sen dess mejlat minst fyra gånger utan att få svar och ringt Allteles kundtjänst fem gånger då följande har hänt: Den 17 juni pratar jag med en tekniker som gör diverse omkopplingar men inget hjälper. Han skulle då kolla med någon som hade bättre kunskaper och sen ringa upp - men ingen ringer.

Nästa dag pratar jag med en tekniker som envisas med att felet sitter i min router (fast internet och den bärbara datorn fungerar). 25 juni får jag löftet att en ny dosa ska skickas. Jag väntar i åtta dagar men ingen dosa kommer.

Den fjärde juli ringer jag upp igen och får då veta att mitt ärende har tagits över av någon som gick på semester för tre dagar sedan. Jag får också löfte att en chef ska ringa upp mig, men inget händer.

Jag ringer upp och ber att få tala med någon i chefsposition, men det går inte. De säger att en ny dosa ska skickas och att den ska vara mig tillhanda senast den 8  juli. Jag väntar till den 10 juli utan att någon dosa kommit.

Efter en dryg månad efter det att problemet uppstod står det klart för mig att det verkar som om Alltele helt struntar i sina kunder.

Göran Almberg

Mörttjärn, Malå

Fotnot: Alltele har erbjudits att besvara insändaren.

Göran Almberg har idag inte helt fungerande telefon (inkommande samtal fungerar klanderfritt, men utgående bryts efter 45 sekunder). Almberg har sagt upp sitt abbonemang och tecknat sig för en ny leverantör.

Läs mer om