Det är väl ingen som har undgått alla rapporter i både tidningar och tv om hur bedragare på olika sätt lurar människor med falska fakturor på varor och tjänster som aldrig beställts.
Telefonförsäljare är ett gissel i samhället på grund av de lagar som gör det nästan omöjligt för den som drabbas att få rättelse.
Att bedragarna även kan befinna sig i ett annat land gör problemen ännu större.
Har själv vid ett antal tillfällen försökt hjälpa äldre och även dementa personer som fått krav som de inte haft den minsta aning om vad det gäller.
Och att få rättelse är många gånger helt omöjligt.
Läste i Norran den 13 novemberom ett företag med adress på Malta som lurar kunder.
Detta har också drabbat en nära anhörig till mig. När jag försökt ringa företagets kundtjänst på ett 08-nummer kommer jag bara till en telefonsvarare, och där tar det stopp.
Dessa bedrägerier har pågått under lång tid utan att rättväsendets ansvariga reagerat. Är det på grund av ovilja eller oförmåga?
Speciellt äldre och sjuka människor som drabbas far väldigt illa och de är oftast mest utsatta.
Därför är det dags att våra politiker tar sitt ansvar. Det krävs en snabb lösning.
Detta måste stoppas med lagändringar som gör att alla avtal som inte tillsänts köparen för skriftligt godkännande är ogiltiga.
Ångerrätten bör räcka minst två månader efter godkänt avtal.
Är det någon av våra politiker som vågar och kan tala om hur problemets ska lösas?
GE
Lurar äldre att köpa tjänster över telefon