Är detta en vägstandard som ska accepteras vid infarten till Skellefteås största handelsområde Solbacken?
Gång på gång uppstår här stora gropar. Varje passerande bil riskerar att få skador på fälgar och hjulupphängning.
Någon gång har ett arbetslag med kallasfalthinkar dykt upp och som försökt reparera de värsta hålen, men det håller ju inte länge.
Guppy
Svar direkt
Under denna årstid, när temperaturen vandrar mellan plus och minus, får vi problem med våra gator.
Vatten tränger ner i vägytan vid plusgrader och fryser sedan till när det blir lite kallare. Små bitar av beläggningen lossnar och sedan hjälper trafiken till att påskyndas förloppet.
Den processen upprepas varje gång temperaturen i vägytan växlar mellan plus och minus. En normal vinter sker det endast ett fåtal gånger.
Den vinter vi just lämnat har slitit på gatorna lika mycket som tio normala vintrar.
Därför ser det ut som det gör just nu.
Att laga alla skadorna är inte effektivt innan tjälen gått ur vägkroppen. Till dess får på bästa sätt lappa och laga.
Mest påtagligt är det i cirkulationsplatserna och vid av och påfarter där alla trafikanter följer samma körspår.
När tjälen släpper sitt grepp om gatorna så påbörjar det kostsamma återställningsarbetet.
Under tiden uppmanar vi alla trafikanter att vara särskilt uppmärksamma och försöka undvika att följa exakt i de redan uppkörda spåren.
Lars Pettersson,Chef produktion, Tekniska kontoret